Vai al contenuto
Melius Club

HQplayer, un audio player per Linux, macOS e Windows

Messaggi raccomandati

HQPlayer 5 Embedded 5.11.0 released!

New breakthrough in modulator design, reworked EC-ul/light/super modulators for notably improved quality. New EC-fast modulators. New sinc-Lh and sinc-long-h filters with improved quality and lower load. AHM modulator tuning. Reworked matrix profile management and auxiliary file handling (you may need to re-upload auxiliary files for profiles). Improved support for ARM big.LITTLE architecture. Support for Nvidia Blackwell architecture (not on FC37). Fedora support updated to FC41. Component updates. Bug fixes and minor compatibility improvements.

• Thanks 1

@Robi con i nuovi/rielaborati modulatori ul/l/fast/super ho la sensazione che la scena sia aumenta in ampiezza.

In particolare ora sto ascoltando l’EC-fast che offre un dettaglio notevole, ho appena ascoltato due versioni della Sacra della Primavera (dirette da Stravinsky e Bernstein) e le ho trovate ancora più entusiasmanti del solito.

• Melius 2

HQPlayer 5 Desktop 5.11.0 released!

New breakthrough in modulator design, reworked EC-ul/light/super modulators for notably improved quality. New EC-fast modulators. New sinc-Lh and sinc-long-h filters with improved quality and lower load. AHM modulator tuning. Icon scaling improvements in Client for better display fit. Improved support for ARM big.LITTLE architecture. Support for Nvidia Blackwell architecture. Fedora support updated to FC41. Windows build re-enables AVX512 support. Component updates. Bug fixes and minor compatibility improvements.

• Thanks 2

Buongiorno,
spiego velocemente la situazione:
attualmente sul PC server gira alla perfezione su Windows 10 - Roon Server con HQplayer 5.7.1

Questa mattina ho provato ad aggiornare HQplayer all’ultima versione rilasciata ovvero la 5.11.0.1 ma dopo averlo installato mi compare il seguente errore: C:\Program Files\Signalyst\HQPlayer\Qt.6Core.dll

Avete qualche consiglio da potermi dare per risolvere il problema?

Grazie

IMG_2380.jpg

L'ultimo fix con la versione 5.11.0.1 ha risolto i problemi di performance, ora fila di nuovo tutto liscio. Sto testando con soddisfazione il nuovo modulatore ASDM7EC-fast con filtro sinc-Lh, DSD512/48 e correzione dac. Per ora nessun tentennamento.

hqplayer 05-02-2025.png