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Atansiòn Atansiòn Affaròn Vinilòn


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BEST-GROOVE
Inviato
10 ore fa, OTREBLA ha scritto:

Accidenti, addirittura da salto del solco...difetto gravissimo.

 



per 500 euro non si pretenderà mica siano tutti incisi in modo impeccabile? 27889916_ridere81.gif.db5355bd397459df8cd5944ad77dd36f.gif

Inviato

Sì, stavo pensando proprio al prezzo...dovesse capitare a me, caso mai comperassi quel cofanetto, lo restituirei senz'altro chiedendo il rimborso.

giorgiovinyl
Inviato
13 ore fa, Robbie ha scritto:

se non l'hai già fatto ascoltali e osservali bene tutti. Ci sono stati dei grossi problemi produttivi che hanno reso difettosi molti dischi del set. Nel mio caso ad esempio:

- Please Please Me / With the Beatles / A Hard Day's Night - Saltano sulla prima traccia in entrambi i lati con un ingestibile ballo del woofer

- White Album / Mono Master - Graffi superificiali e salto sul disco 2 di WA
 

Universal dato l'elevato numero di reclami, pare si sia accollata l'onere (sicuramente riversandolo su Optimal), di ristampare e reinviare a ogni singolo acquirente i dischi difettosi garantendo un maggiore controllo qualità. Un comportamento inaspettatamente serio. Vediamo se saranno all'altezza della promessa.
 

Ipotizzo che abbiano avuto un difetto su una macchina di stampa che ha creato lo stesso difetto su tutti i dischi che passavano da quella linea. Non è il solito disco più o meno ondulato, si vede proprio la testina vibrare a cadenza regolare, come quando sui dischi test ne viene sollecitata la frequenza di risonanza. Mai vista una cosa del genere su un disco di produzione

Optimal è disastrosa, e dire che al tempo della prima stampa del box mono aveva fatto un lavoro ineccepibile… a 22 euro a disco per di più…

Inviato
14 ore fa, OTREBLA ha scritto:

 

Sì, stavo pensando proprio al prezzo...dovesse capitare a me, caso mai comperassi quel cofanetto, lo restituirei senz'altro chiedendo il rimborso.

 


Devo dire che al momento si stanno comportando in modo ineccepibile offrendo:

- rimborso totale previa restituzione del cofanetto 

- rimborso parziale tipo del 50/60% senza restituire il cofanetto

- sostituzione dei dischi difettosi, garantendo il massimo controllo qualità e senza necessità di rendere i dischi problematici

 

Se si atterranno a quanto stanno promettendo, tanto di cappello per il servizio clienti (posto che fosse arrivato tutto perfetto, era naturalmente preferibile)

Inviato

Questa la mail che mi è arrivata stamattina:

 

Dear Roberto,
 
We want to personally apologise for the delay in receiving your replacement products. We understand how frustrating this experience has been, and we sincerely appreciate your continued patience.
 
Understanding What Went Wrong
We believe it's important that you understand the situation fully. Various problems with our suppliers led to a small number of boxes shipping with defective products. This absolutely should not have happened, and subsequently, we are currently conducting a thorough review of our quality control processes to prevent this from occurring again.
When we initially offered you a replacement, we recognised your concerns about potentially receiving another faulty product. To ensure this doesn't happen again, we've been working closely with our production company to coordinate replacement items that undergo a stringent quality control process with additional levels of quality assurance. Because we truly care that your replacement products meet the high standards you deserve, this has taken longer than we initially hoped.
 
The Reality of Replacement Timelines
Unfortunately, due to the limited nature of this product, we do not have any spare stock to issue as immediate replacements and must remanufacture new items specifically for you.
This remanufacturing process takes considerable time, but we want to ensure that all replacements are of the highest quality and go through these additional quality control measures.
I'm pleased to update you that we're now preparing replacement items to address the specific issues with your boxset:

Please Please Disc

With The Beatles Disc

Hard Days Disc

white album disc

mono masters disc

 

 
 
Please kindly note that the replacement White Album Discs and sleeve that is being produced for you, will come with the sleeve unnumbered and there is no need for you to return your current numbered sleeve.
 
Here's what happens next:

Once the replacement products pass our enhanced quality control process, we'll notify you immediately

We'll send you complimentary replacements for all damaged items at no cost

You won't need to return any of the damaged products to us

Replacement items will start to ship as soon as they are ready, and we expect all customers will have received their items by the end of September 2025

To ensure smooth delivery, please reply to this email if your delivery address has changed so we can update your information.
We recognise how important this release is to you. We are committed to ensuring you receive a perfect product that matches the legendary quality of this music collection.
 
If you Do not wish to wait for a replacement:
We completely understand that you may no longer wish to wait for a replacement to be issued and would prefer instead to receive a full refund. This can be done by returning your full boxset back to us. Please note that you will be liable for the cost to return, however this will be reimbursed upon receipt of the returned boxset and of proof of the returns costs being sent to us, so please ensure you keep this safe. Our returns address and the steps on how to action a return have been provided below:
https://destore.thebeatles.com/en/pages/retoure
 
Thank you for your continued patience throughout this process – it has been very much appreciated.
Kind regards,
 
Universal Music Store Support

 

Inviato

Eccellente. A questo punto io aspetterei il replacement. Purchè non ti arrivi uno a casa, ben piazzato: "Good morning, I'm the replacement" e  ti da un cazzotto in bocca.

 

Alberto.

  • Moderatori
BEST-GROOVE
Inviato
14 ore fa, giorgiovinyl ha scritto:

e dire che al tempo della prima stampa del box mono aveva fatto un lavoro ineccepibile… a 22 euro a disco per di più…

 

Si saranno accorti che stavano lavorando fuori dagli standard disastrosi come da loro abitudine rientrando subito in carreggiata. 27889916_ridere81.gif.db5355bd397459df8cd5944ad77dd36f.gif

Inviato

Comunque da quando il vinile è tornato di moda il controllo qualità è andato a donnine allegre. Si andava quasi meglio quando era peggio! 🤔

  • Melius 2
  • 4 settimane dopo...
Inviato

Oddìo, non è che sia proprio 'sto grande Affaròn...è un buon prezzo, discreto diciamo, ma Affaròn non direi...

 

  • Melius 1
Inviato

Su altri siti viaggia a 200/220... accontentiamoci:classic_biggrin:

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